wtorek, 29 stycznia 2019

3 DNIOWA WYCIECZKA DO MEDIOLANU



Hej! Ostatnio wybrałam się na spontaniczny wyjazd do Mediolanu i chciałabym Wam troszkę o nim opowiedzieć. Wszystko rezerwowaliśmy dzień przed, także była to naprawdę szybka i spontaniczna decyzja. Wylot mieliśmy o godzinie 6:20 z Warszawy, także cała noc była nieprzespana. Około godziny 8 byliśmy już na lotnisku Bergamo. Niestety znajduje się ono około 60 km od Mediolanu, ale co kilkanaście minut odjeżdża autobus, który zatrzymuje się w samym centrum miasta. Z centrum do hotelu najłatwiej jest dostać się metrem. My wykupiliśmy bilety na 48 godzin za około 8 euro, które pozwalały nam na korzystanie ze wszystkich publicznych form transportu, natomiast my poruszaliśmy się tylko metrem. Zdecydowaliśmy się na pobyt w hotelu Meininger, który był położony naprawdę blisko stacji metra, co pozwalało na szybkie i łatwe poszuszanie sie po mieście. 
Jeżeli chodzi o zwiedzanie to 3 dni to zdecydowanie zbyt mało czasu na zwiedzenie wszystkich ciekawych miejsc w Mediolanie, wybraliśmy więc te, które najbardziej nas interesowały. Najbardziej chcieliśmy zobaczyć katedrę narodzin św. Marii, co udało nam się zrobić wielokrotnie, nawet z wejściem na taras widokowy. Cena za wejście na taras widokowy schodami to 9 euro, a windą 13 euro. Niestety najwyższy taras widokowy był zamknięty, ponieważ dach był bardzo oblodzony, pomimo pięknej pogody. Na pewno warto jest odwiedzić taras, gdy zwiedza się Mediolan. Katedra robi wielkie wrażenie i nawet po 3 dniach widzenia jej na żywo nie mogłam wyjśc z podziwu jak bardzo zapiera dech w piersiach. Oczywiście nie mogliśmy ominąć też galerii Wiktora Emanuela II, w której mieści się wiele luksusowych sklepów takich jak: Gucci, Prada, Louis Vuitton, Chanel i wiele innych. Galeria jest jedną z najpiękniejszych jakie w życiu widziałam i trudno uwierzyć, że tak naprawdę jest to galeria handowa. Byliśmy też w parku Sempione. Jest to piękny i duży park w centrum miasta, który mieści się tuż za zamkiem Sforzów. Robi wrażenie, ale niestety miłe chwile co minutę przerywane są przez ludzi, którzy próbują wcisnąć coś i sprzedać na siłę. Ogólnie miasto wydaje mi się bezpieczne, ale nie ukrywam, że nie lubię, kiedy ktoś za mną chodzi i próbuję mnie przekonać do zakupu róży za 10 euro lub bransoletki ze sznurka za 5 euro. Odwiedziliśmy też największy Starbucks w Europie, który zrobił na nas wielkie wrażenie, ale niestety tłumy w środku uniemożliwiły nam wypicie tam kawy.
Jeśli chodzi o jedzonko to po wpisaniu w google najlepsza pizza w Mediolanie wielokrotnie pojawiała się pizzeria Spontini i naprawdę zgadzam się ze wszystkimi dobrymi opiniami na jej temat. Kawałek pizzy kosztuje około 5,5 euro, ale naprawdę można się nim najeść, bo pizza jest na grubym cieście. Niżej wstawie fotkę, na której uwieczniliśmy pizzę. Byliśmy też w innej włoskiej pizzeri Mozzarella  e Basilico, w której pizza też bardzo nam smakowała. Pamiętajcie jednak, że praktycznie w każdej restauracji we Włoszech za obsługę kelnerską płaci się tzw. "kopertowe".  U nas wynosiło ono 5 euro. Pogoda naprawdę była piękna podczas naszego pobytu w Mediolanie. Słońce dopisywało, więc bez okularów przeciwsłonecznych nie ruszaliśmy się z hotelu.
 Niestety, kiedy chcieliśmy dojechać na autobus powrotny na lotnisko metro było juz nieczynne (nieczynne jest od 1:00 do 6:00 w nocy), dlatego pojechaliśmy tam uberem. Niestety zapłaciliśmy za to około 15 euro, więc całkiem sporo za odcinek 3 km. Wyjazd minął nam bardzo przyjemnie i ja bardzo polecam Wam wycieczkę do Mediolanu, nawet tak krótką jak nasza, bo przez 3 dni również udało nam się wiele zobaczyć. Wy byliście kiedyś we Włoszech? Dajcie znać! Niżej wstawiam fotki, które starałam się ułożyć jak najbardziej chronologicznie. 























 


31 komentarzy:

  1. Mediolan - miasto marzeń :)
    Chciałabym kiedyś wybrać się na podobną wycieczkę. Uwielbiam podróżować - to rewelacyjna forma kształtowania siebie i dostarczania pozytywnych wrażeń.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam Mediolan, jeżeli chcesz wybrać się do Włoch. :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię takie wycieczkowe posty:) zazwyczaj zdjęcia są zjawiskowo piekne:) Marzę o tym żeby odwiedzić Włochy ^^ I moze kiedyś u mnie pojawi sie vlog z tego kraju :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mediolan jest piękny, aż chciałabym się tam wybrać. Piekne, klimatyczne zdjęcia. Uwielbiam takie posty!

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna fotorelacja z wycieczki :D
    Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się zobaczyć Mediolan :D
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeejuu marzy mi się Mediolan! Tak bardzo chciałbym odwiedzić to miejsce. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  6. you visited some amazing places. Beautiful photography. Your outfits are fantastic as well.
    https://modaodaradosti.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. To kolejne miasto na mojej liście do odwiedzenia! Przepiękne są te zdjęcia! Mam nadzieję, że kiedyś tam wrócisz i wejdziesz na ten najwyższy taras, domyślam się jakie to musiało być frustrujące... No i ta pizza - jest gigantyczna czy tylko mi się tak wydaje, haha?

    Pozdrawiam znad kubka gorącej czekolady,
    Basia - autorka bloga MADEMOISELLE

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam w Mediolanie, ale niestety tylko jeden dzień. Też udało mi się zasmakować włoskiej pizzy i była MEGA smaczna :) Może i dużo nie zdążyłam zobaczyć, ale to co widziałam bardzo mi się podobało.

    Piękne i klimatyczne zdjęcia, ale nie ukrywam że najbardziej szukałam zdjęcia pizzy :D

    Super blog, chętnie będę tu zaglądać bo dla mnie wpisy z podróży to coś bardzo przydatnego (tutaj zwłaszcza informacja o tym metrze) :)

    Zapraszam: FITMADIC

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękny jest Mediolan, mam nadzieję, że kiedyś uda mi się w końcu go odwiedzić :-) Świetny wpis.
    Anetta z Modny Blog, który jest przeznaczony dla każdej kobiety :-)
    PS: Zdjęcia są po prostu fantastyczne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zdjęcia! Widać, że wycieczka należy do udanych :)

    Pozdrawiam, Karolina

    OdpowiedzUsuń
  11. Mediolanu nie udało mi się zwiedzić (jeszcze 😆 ) ale miałam okazję być we Włoszech i bardzo mi się podobało ☺
    Pizzerie szczególnie 😊
    Piękne zdjęcia 😍
    Ślicznie wyglądasz 😍
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  12. ohh jednak spory ten kawałek pizzy hehe <3
    zapraszam

    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham Włochy całym serduszkiem i mam nadzieję, że niedługo tam wrócę! Cudowne zdjęcia ♥

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie byłam w Mediolanie ale koniecznie muszę go odwiedzić! Szczególnie zachwyca mnie architektura!

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Byłam we Włoszech, ale Mediolanu widzieć nie miałam okazji, z chęcią bym kiedyś to naprawiła :)
    Ta katedra wygląda przecudownie i chyba najbardziej kojarzy się z tym miastem :)
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Byłam w Mediolanie jako dzieciak, gdzie nie dostrzegałam piękna tego miasta.
    Teraz niestety nie mam okazji się wybrać gdziekolwiek.
    Szkoła, treningi, kurs na prawko - za dużo tego.. może kiedyś.
    Przepiękne zdjęcia :)
    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny <3
    https://poziomka1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja na razie staram się zwiedzać Polskę kiedy mam okazję, niemniej w przyszłości chciałabym wyjechać za granicę i trochę pozwiedzać. Na mojej liście na pewnie znajdzie się Mediolan. Cieszę się, że wyjazd był udany!
    Zapraszam do mnie bluue-butterfly.blogspot.com
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zdjęcia prezentują się cudownie! Zazdroszczę Ci, że mimo tak krótkiego czasu udało Ci się coś zwiedzić :) Pizza na pewno była mega pyszna, sama bym zjadła taką prawdziwą włoską pizze :)

    Pozdrawiam :)
    Moncia Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudne widoki, zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ach, uwielbiam takie krótkie wypady, pozwalają na złapanie oddechu <3 Też niedługo będę w tych okolicach! Cudowne zdjęcia kochana <3

    Buziaki :*
    www.nataliasiejka.pl (klik)

    OdpowiedzUsuń
  21. Byłam w Mediolanie jako małe dziecko i wspominam cudownie, niestety byłam tam jedynie 1 dzień, więc nie bardzo pozwiedzałam. No i na pewno nie mam takich cudownych zdjęc jak Ty! :)
    szyyszka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne zdjęcia :) Nigdy nie byłam w Mediolanie, ale chętnie odwiedziłabym to miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale tam pięknie! Nigdy nie byłam w Mediolanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak widać po zdjęciach to wycieczka była pewnie udana. Ja również lubię tak spontanicznie czasami gdzieś wyjechać i wtedy na szybko potrzebne jest mi ubezpieczenie turystyczne. Dlatego jak korzystam z kalkulatora https://kioskpolis.pl/kalkulator-turystyczny/ to mam absolutną pewność, że dostanę polisę ubezpieczeniową dopasowaną do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  26. 3 dni to tak w sam raz na zwiedzenie większego miasta. Ja to nawet jeżdżę autem
    http://www.amos.auto.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Chciałabym Wam przedstawić aplikację mobilną biura podróży ITAKA - https://www.itaka.pl/aplikacje-mobilne/Jest darmowa, prosta w obsłudze i na pewno ułatwi wam zarezerwowanie wakacji! Bez problemu znajdziecie w niej hotele w różnych cenach oraz tanie bilety lotnicze! Macie pełny dostęp do ofert, opinii, zdjęć i opisów hoteli oraz wycieczek. Możecie dodawać wybrane miejsca do ulubionych, korzystać z pomocy rezydenta ITAKI oraz pobierać dokumenty podróży. Nie trzeba nic drukować.

    OdpowiedzUsuń
  28. Kocham podróżować. Ostatnio dowiedziałam się, że przy lotniskach w Polsce są wypożyczalnie Flex Rent Flex Rent- Super opcja szczególnie dla kogoś kto nie ma auta a nie chce się tłuc taksówkami ani komunikacją miejska.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja do Mediolanu skoczyłam po nartach. Mam ulubiony kurort narciarski we Włoszech, który znalazłam na https://eski.pl/ i wykorzystując 2 dni wolnego skoczyłam na zakupy do Mediolanu. Wróciłem dużo biedniejsza ale za to jak ubrana!

    OdpowiedzUsuń